کمی در مورد قهوه بیشتر بدانیم {۱}

قهوه، دانه خوراکی درختی از خانواده Coffea  است. دانه های قهوه در واقع دانه های میوه گیلاس مانندی میباشد که Coffee Cherriesنام دارد. میوه های قهوه از ابتدا قرمز ایست ، معمولا بصورت بوته و در نواحی گرم سیر رشد می کنند.

گونه های مختلف قهوه :

  • قهوه لیبریکا
    قهوه عربیکا (Arabica)
    قهوه روبوستا

قهوه لیبریکا در غرب آفریقا و در کشور لیبریا کاشته میشود ولی زیاد مورد علاقه عموم نیست و برای همین بیشتر از دو نوع دانه قهوه دیگه در دنیا استفاده می شود.

قهوه عربیکا (Arabica)  این نوع از قهوهدر ارتفاعات جنوب غربی کشور اتیوپی کشت میشود.مردم اعتقاد دارند که قهوه عربیکا (Arabica)  اولین بار در عربستان کِشت شده است و شواهد معتبر نشان میدهند که اولین بار این نوع قهوه در اواسط قرن ۱۵ در صومعه صوفی مسلمان در کشور یمن  نوشیده شده است.

این نوع قهوه عطر و طعم فوق العاده ای دارد ولی نسبت به دیگر گونه های قهوه از کافئین کمتری دارد.

قهوه روبوستا  گیاه روبوستا (Robusta) بوته های بلندی دارد ، و معمولا در مناطق کم ارتفاع رشد می کند ، و ویتنام معروف ترین منطقه برای کشت این نوع قهوه است، دانه های رابوستا بیضی شکل هستند و سایز دانه هایش کوچکتر از دانه های قهوه عربیکا است. این نوع قهوه عطر قوی نسبت به عربیکا ندارد ، ولی کافئین بالایی دارد ( که معمولا من به افرادی که دچار مشکلات قلبی یا فشار خون هستند پیشنهاد میدم این نوع قهوه را کمتر میل کنند)

گونه های قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.