چرت قهوه Coffee Nap

سلام ، چیزی درمورد چرت قهوه می دونید ؟

اول یک خلاصه می نویسم بعد چند تا مطلب از چند تا سایت مینویسم که اطلاعات کامل از چرت قهوه داشته باشید ، تاحالا دیدین که ۱۰ – ۱۵ دقیقه می خوابیم یا چرت میزنیم ، وقتی بیدار میشیم می بینیم انگار ۴ ساعت خوابیدیم ، این بهترین حالت خوابیدن و چرت زدن است ، حالا با قهوه میشه این کار را کرد ، اگر ۵ دقیقه قبل خوابیدن یا چرت زدن یک فنجان قهوه بخوریم و بیشتر از ۱۵-۲۰ دقیقه بیشتر نخوابیم ، به این صورت همین اتفاق میافتد ، که انگار شما ۴ – ۵ ساعت خوابیدین .

حالا چند مطلب از سایت های گوناگون در مورد چرت قهوه :

چرت قهوه ، انرژی انسان را بیشتر از یک فنجان قهوه و یا خواب به تنهایی تشدید میکند. دلیل تشدید انرژی انسان این است که زمانی که قهوه نوشیده می‌شود ، مولکول های کافئین به جای مولکول های آدنوزین بر روی جایگاه ان قرار گرفته و از خواب آلودگی بدن جلوگیر می‌کند. در زمان خواب نیز مولکول های آدنوزین به طور طبیی از بدن دفع شده و مقادیر آن کاهش می‌یابد. بنابراین زمانی که شما حدود ۲۰ دقیقه به خواب بروید ، مقادیر آدنوزین در خون شما بسیار کاهش می‌یابد و این به معنی جایگاه‌های بیشتر خالی برای مولکول های کافئین است.

 

بهترین قسمت چرت قهوه اینست که نه تنها باعث هوشیاری بیشتر شما خواهد شد بلکه باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود. برخی اوقات مشغله انسان به قدری است که فرصت خواب یا چرت به مدت طولانی را نخواهد داشت و برای این که انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند حداقل به یکی دو ساعت خواب نیاز خواهد داشت. بعد از چرت قهوه ، انرژی بدن معاد یک خواب طولانی خواهد بود.

تنها کاری که فرد برای چرت قهوه باید انجام دهد نوشیدن یک فنجان قهوه و خوابیدن به مدت ححدود ۲۰ دقیقه است. در این حالت حتی لازم نیست به خوابی عمیق نیز فرو بروید و فقط کافی است بدن در حالت استراحت بوده و ضربان قلب و تنفس به آهستگی انجام شود. در اینصورت چرت قهوه موفق بوده است. پس از بیداری بسیار شاد و سرزنده خواهید بود . می‌توانید خود امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.