وبلاگ شخصی روزبه

خدمات قبل از فروش

متاسفانه ، مجبور شدم این پست رو بنویسم ، اصلا دلم نمی خواست در این مورد گله ای بکنم ، اما مجبور شدم ، چون سکوت فقط کار رو بدتر می کند ، چند وقتیست در گیر راه اندازی تعدادی سیستم اتوماسیون بودیم ، که یک قسمت مربوط به دستگاهی بود برای ثبت ساعت حضور و غیاب کارکنان مجموعه ، علت این که عنوان را پست خدمات قبل از فروش گذاشتم این بود که متاسفانه در اینجا قبل از اینکه جنس (کالا ، دستگاه ، نرم افزار ، حتی خدمات ، … ) به فروش برسه چوری بازارگرمی می کنند که اگر کسی دلش هم نخواد یا نیازی هم به اون جنس نداشته باشه ، اون جنس رو میخره ،

در باب همین موضوع ، و برطبق  همین خدمات قبل فروش که بله این دستگاه عالیه و نرم افزارش عالیتر ، امکانات عالیتر ، خدمات خیلی عالیتر و چی و چی و چی همه عالییییی ، اما فقط حرفی بود بسی تو خالی !!! من اقدام به خرید این دستگاه کردم ، که فرمودند نسخه اولیه نرم افزار رایگان است و اگر نرم افزار پیشرفته را بخواهید باید مبلغی پرداخت کنید ،  و باز هم متاسفانه نسخه اولیه نرم افزار نیز رایگان ارائه نشد که هیچ ، حتی اگه مشکلی هم پیش میومد و با مرکز پشتیبانی تماس گرفته می شد بعد از اینکه می فرمودند که شما در شهر خودتون نمایندگی دارین و با آنجا تماس بگیرین (و بعد از اینکه بنده شش ساعت باید مجابشون می کردم که نمی تونند به هر دلیلی پاسخگو باشند) کار را راه نمی انداختند.

تا اینکه امروز بعد از خرید بسته نرم افزاری پیشرفته همراه با دانگل قفل سخت افزاری که به دستم رسید اقدام به نصب نرم افزار کردم ،  که از همان اول چیزی که باعث تعجب من شده بود این بود که چرا یک فایل جامع نصب نرم افزار برای این پکیج طراحی نشده است ، و یا حتی فایل های مورد نیاز در داخل لوح فشرده ی داخل پکیج وجود نداشت ، و یا اینکه با چند خط کد نویسی می شد راحت مسیر نصب رو به صورت کاملا خودکار انجام داد ، در قدم بعدی که نرم افزار با خیلی مشکل و کمبود فایل (که به صورت دستی نصب کردم ) نصب شد ، نوبت به بازگردانی بانک اطلاعاتی بود ، که اون هم با مشکل بارگذاری شد ، حالا رسید به قسمت قفل سخت افزاری که معمولا هم از قفل های Tiny استفاده می شود ؛ این قفل هم بعد ازاینکه من و یکی از دوستان همکار تلاش کردیم که به صورت دستی فایل های راه اندازیش را نصب و رجیستر کنیم کار نکرد ، باز بنده با پشتیبانی این شرکت تماس گرفتم ، اما باز هم بعد از اینکه ۴ بار من را به داخلی های مختلف وصل کردن گفتن شما در شهر خود نمایندگی دارین و تماس رو قطع کردن ، مجددا شاکی تماس گرفتم و با مدیریت صحبت کردم ، و در کمال تعجب فرمودند که ایمیل بدین تا فایل ( ـی که باید باید (باید) داخل پکیج همراه نصب باشه ) رو برام ایمیل کنند ، و مجددا قطع تماس ، فایل بعد از نیم ساعت ارسال شد ، ولی باز نه توضیحی نه هیچ چیز دیگری ، !!!! مجددا تماس گرفتم ، و به صورت کامل توضیح دادم ، که من این کارا را انجام دادم ، و الان فقط مشکل قفل سخت افزاری می باشد ، و باز هم این گونه پاسخ دادن : ریموت (انی دسک ) بدین ، مشکل قفل روو حل می کنیم (اگر شد) ، و باقی کار ها به ما ربطی ندارد و با نمایندگی شهر خودتون تماس بگیرین !!!!

بالاخره مشکل رفع شد ، به هر روشی بود ، اما آیا واقعا برای نرم افزاری که حدود ۶۰۰ هزار تومان قیمتش است ، یا دستگاهی که حدود ۲ میلیون برایش هزینه دریافت می کنند ، این روش پاسخگویی درسته ؟!

این ها همان شرکتی هستند که قبل از خرید محصولشون با مشتری میگن ، میخندن ، گرم  میگیرند ، اما وقتی محصول رو فروختند دیگر مشتری تا پولی اضافه نده کارش رو راه نمی اندازند ، چرا  ؟ واقعا چرا ؟!

من معمولا این جور پست ها در مورد کار نمی نویسم ، اما به شدت این رفتارشون زننده بود ، با اینکه ۱ هفته از پرداخت مبلغ براشون نگذشته بود ، اما فقط به نمایندگی شهر ارجاع می دادند .

انشالله روزی میاد که  اینجور افراد بی سواد ، پرمدعا دیگه نتونند جای افراد کم ادعای با سواد رو اشغال کنند.

 

________________

پی نوشته : چون سریع نوشتم اگه مشکل نگارشی یا املائی داشت ، خودتون ببخشید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *